شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
سلام.***قبل از شروع از اعضاي جديدي که تمايل دارند به فيدها علاقمند بزنند خواهش مي کنم که به ترتيب اين کار رو انجام بدهند تا ترتيب فيدها و شماره ها بر هم زده نشه*** تا آنجايي که داخل نت گشتم و ديدم و همچنين داخل اتاقهاي پيام رسان، اتاقي نديدم که در مورد نهج البلاغه باشه و همچنين وبلاگ يا سايتي که دل بخواهم باشه يعني آروم آروم و پست به پست و کم کم از اول تا آخر نهج البلاغه رو داشته باشه. اکثراً سايتهاي بزرگ و پايگاه و تفسير است که خيلي هم خوب است ولي ترجيح دادم اين درهاي بلاغت رو ايندفعه در پيام رسان و فيد به فيد و کم کم با هم بخونيم. بخصوص نوجوانان و کساني که تا حالا نهج البلاغه رو نخوانده اند. به اميد خدا اين اتاق هر روز و يا هر شب و شايد روزي 2 بار به روز ميشه اما هر فيد در حد تعداد خطوط کم تا حوصله کنيد و بخونيد. بسم الله! 26 آذر 90

پيام‌هاي اتاق

چراغ جادو
+ 2035-حکمت60/ و درود خدا بر او ، فرمود : زبان تربيت نشده ، درنده اى است كه اگر رهايش كنى مى گزد.
+ 2034-حکمت59/ و درود خدا بر او فرمود : آن كه تو را هشدار داد ، چون كسى است كه مژده داد.
+ 2033-حکمت58/ و درود خدا بر او ، فرمود : ثروت ، ريشة شهوت هاست.
+ 2032-حکمت57/ و درود خدا بر او ، فرمود : قناعت ، ثروتى است پايان نا پذير .(اين سخن از رسول خدا (ص) نيز نقل شده است ).
+ 2031-حکمت56/ و درود خدا بر او، فرمود : ثروتمندى در غربت ، چون در وطن بودن و تهيدستى در وطن ، غربت است.
+ 2030-حکمت55/ و درود خدا بر او ، فرمود : شكيبايى دو گونه است : شكيبايى بر آنچه خوش نمى دارى و شكيبايى در آنچه دوست مى داري.
+ 2029-حکمت54/ و درود خدا بر او ، فرمود : هيچ ثروتى چون عقل ، و هيچ فقرى چون نادانى نيست . هيچ ارثى چون ادب ، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست .
+ 2028-حکمت53/ و درود خدا بر او، فرمود : سخاوت آن است كه تو آغاز كنى ، زيرا آنچه با درخواست داده مى شود يا از روى شرم و يا از بيم شنيدن سخن نا پسند است .
+ 2027-حکمت52/ و درود خدا بر او ، فرمود : سزاوار ترين مردم به عفو كردن ، تواناترينشان به هنگام كيفر دادن است .
+ 2026-حکمت51/ و درود خدا بر او ، فرمود : عيب تو تا آن گاه كه روزگار با تو هماهنگ باشد ، پنهان است .
+ 2025-حکمت50/و درود خدا بر او ، فرمود : دل هاى مردم گريزان است ، به كسى روى آورند كه خوشرويى كند .
+ 2024-حکمت49/و درود خدا بر او ، فرمود : از يورش بزرگوار به هنگام گرسنگى ، و تهاجم انسان پست به هنگام سيرى ، بپرهيز.
+ 2023-حکمت48/و درود خدا بر او ، فرمود : پيروزى در دور انديشى و دور انديشى در به كار گيرى صحيح انديشه ، و انديشه صحيح به راز دارى است.
+ 2022-حکمت47/و درود خدا بر او ، فرمود : ارزش مرد به اندازة همت اوست ، و راستگويى او به ميزان جوانمردى اش ، و شجاعت او به قدر ننگى است كه احساس مى كند و پاكدامنى او به اندازة غيرت اوست .
+ 2021-حکمت46/ دورد خدا بر او ، فرمود : گناهى كه تو را پشيمان كند در نزد خدا بهتر از كار نيكى است كه تو را به خود پسندى وا دارد.
چراغ جادو
گروه فيد به فيد با نهج البلاغه!
vertical_align_top